KÖP- OCH LEVERANSVILLKOR

Företagsinformation:

Org. Nr 556442-1054

E-post: info@homeworx.se

Adress: Malmövägen 14

Postadress 33142 Värnamo

Telefonnummer: 0370-195 15


Leveransvillkor:

Vi är väldigt glada att du valt att handla av oss. Vi jobbar för att du ska få din order så snabbt som möjligt. Finns dina varor på vårt lager packar vi dem omgående och de levereras med DHL inom 2-7 arbetsdagar om inget oförutsett händer (se avsnittet om fördröjt leverans). Vid beställning av varor med olika leveranstider levereras de till dig vid samma tillfälle d.v.s när alla produkter finns på lager hos oss. Du kan alltid se uppskattad leveranstid för din order i kassan och på din orderbekräftelse. I dagsläget erbjuder vi tyvärr inte delleverans. Vill du få hem de produkter som finns i lager före produkterna med längre leveranstid rekommenderar vi dig att lägga två separata ordrar.

Har du valt att få ditt paket levererat till ditt DHL Service Point kommer vi se till att det skickas till ditt närmaste ombud sett till fågelvägen och du får ett sms från DHL när ditt paket finns att hämta. Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar och på den 14:e dagen går paketet tillbaka som retur till oss på Homeworx. Icke uthämtat paket debiteras med 195 kr för att täcka returfrakt och hantering.  Har du valt att få din order levererad via DHL Service Point kan den komma att delas upp i flera sändningar beroende på storlek på de produkter du köpt.

Väljer du att få ditt paket levererat hem via DHL Home Delivery får du som mottagare ett sms från DHL med förslag på dag och tidpunkt då du ska vara hemma för att ta emot din leverans. Om du som mottagare inte följer instruktionerna eller inte väljer en av de föreslagna dagarna och tiderna, kan en avgift på 395 kr per dag tillkomma för lagerhyra på terminal.

Skulle din leverans bli försenad ringer chauffören en timme innan de beräknas komma för att leverera din beställning. Om inget annat har överenskommits ställs din beställning av vid tomtgräns vid leverans. Skulle du som mottagare inte finnas på plats vid leverans tillkommer ett leveranshinder med en kostnad på 595 kr och chauffören åker tillbaka med leveransen igen. Glöm inte ha din legitimation tillgänglig när du tar emot din leverans.

Tänk på att ge chauffören bästa möjliga förutsättningar för att leverera din beställning. Vid dåligt vägunderlag och dålig framkomlighet t.ex. om det inte finns möjlighet för lastbilen att vända eller om vägen fram till ditt boende inte är skottad, levererar chauffören din beställning vid den närmaste platsen till ditt boende där han har som bäst framkomlighet.

När du som kund mottar beställningen ska en yttre besiktning av leveransen genomföras. Upptäcks en yttre skada på leveransen ska en notering göras på fraktsedeln som du som kund ska skriva under när du mottar din beställning. Om du inte vill godkänna leveransen på grund av skadan har du rätt att neka den innan du skriver under. Vill du anmäla skadan kan du skicka ett anspråk via DHL Freights anspråksformulär. Ange skadan och innehållet, och dokumentera med bilder. Är det en skada som inte var synlig när du mottog godset utan den upptäcks först när du öppnar upp din beställning ska den anmälas till DHL inom 7 kalenderdagar.

Har du valt att hämta din order på Homeworx lager i Gnosjö, kommer du att bli meddelad när din order är klar för upphämtning. Normal leveranstid är 1-2 arbetsdagar. Du har 10 arbetsdagar på dig att hämta din order.
Följ skyltar och anvisningar på upphämtningsplatsen, Lidängsvägen 5, 335 32 Gnosjö. Upphämtning kan ske vardagar mellan kl. 07.00-14.00.
 

Priser:

Frakt tillkommer för alla ordrar såvida inget annat anges eller du väljer att hämta ut din beställning på Homeworx lager på Lidängsvägen 5 i Gnosjö. Båtavgifter och vidare leverans från båt ingår inte i priset för hemleverans utan detta får arrangeras och bekostas av mottagaren. Trafikverkets färjor anses som farbar väg. Om Homeworx måste erlägga någon form av avgift i samband med färjetransport så kommer denna att vidaredebiteras kunden.

Våra priser anges alltid inklusive moms förutsatt att du inte handlar som företag. Som företagskund hos Homeworx handlar du exklusive moms. Vid beställning gäller de priser som vid tidpunkten för beställningen anges på webbplatsen, om annat inte uttryckligen har avtalats eller om omständigheterna uppenbarligen föranleder annat. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel.

Fördröjd leverans:

Vi arbetar alltid för att du ska få hem din order så snabbt som möjligt, men ibland kan det hända att din leverans blir något försenad på grund av anledningar som vi på Homeworx inte kan påverka. Om leveransförseningar eller avvikelse uppstår utifrån din preliminära leveransvecka meddelar vi dig via e-post eller telefon. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från alla ersättningskrav till kund gällande leveransförseningar.

Tänk också på:
Det kan vara bra att försäkra dig om att alla produkter i din order finns på lager om du vill få dem levererade direkt. Skulle någon av dina produkter inte finnas på lager så kommer hela din order levereras vid det tillfälle alla produkter finns på lager igen.

Lägger du en beställning under vissa hektiska perioder under året kan det också innebära fördröjd leverans t.ex. under Black Week eller i juletider. Vi hoppas att du har överseende med detta.

Skulle olyckan vara framme och ditt paket skulle komma bort eller bli skadat ska du som kund anmäla det till oss på Homeworx så att vi i vår tur kan kontakta vår partner DHL. Vi håller dig sedan uppdaterad om hur vida vi skickar en ny vara motsvarande den du beställt eller om paketet blir upphittat.

Betalning och säkerhet:

Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ för dig som privatkund:

Få först. Betala sen.

- Faktura 14 dagar

- Månadsfaktura – samlingsfaktura för alla köp via Klarna som du betalar månaden efter köpet lagts

Betala direkt.

- Kortbetalning med VISA, Mastercard

- Klarna Direkt - direktbetalning med mobilt Bank-id

Dela upp.

- Delbetalning (6/12/24 månader)

- Flexibel delbetalning där du kan delbetala i din egen takt

Till dig som företagskund erbjuder vi följande betalningsalternativ tillsammans med Klarna Bank AB:

- Faktura 30 dagar

- Kortbetalning med VISA, Mastercard

Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår sekretesspolicy. Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.

Eventuella återbetalningar vid returer eller reklamationer sköts via Klarna.

Retur och reklamation:

Skulle du önska returnera en produkt hos oss gäller distanshandelslagen. Det innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter den dag du mottagit produkten. Det är då viktigt att produkten är omonterad, oanvänd och i originalförpackning. Du som mottagit ett paket via DHL Service Point rapporterar din retur till Klarna. Du fyller även i retursedeln och klistrar på den förtryckta returlappen som följde med din beställning på paketet och lämnar in returen hos ett DHL-ombud. Har du redan betalat ditt köp får du en återbetalning minus fraktkostnad från Klarna. Har du inte betalat ditt köp korrigeras din faktura hos Klarna och du behöver bara betala det som återstår av ditt köp samt returkostnad. Alla returer via Service Point debiteras med en kostnad på 75 kr.

Skulle du önska returnera en produkt som du mottagit via DHL Home Delivery så går du in på www.homeworx.se och använder vårt returformulär. När du mottagit fraktdokument från oss utgår du från den instruktion du fick av chauffören i samband med att du mottog din leverans. Du som kund ansvarar för att boka upphämtning av din retur hos DHL. Var noga med att chauffören som hämtar upp din retur kvitterar att leveransen är upphämtad och att du får ett kvitto på detta. Alla returer med DHL Home Delivery debiteras med en kostnad på 750 kr. Glöm inte registrera din retur hos Klarna.

Har du mottagit en produkt som är skadad eller som du på annat sätt upplever som felaktig gör du en felanmälan via reklamationsformuläret på vår hemsida. Om din reklamation godkänns får du antingen en ny produkt eller pengarna tillbaka. Kvitto, beskrivning av felet och dokumentation i form av bild och/eller video krävs. Vid reklamation står Homeworx för returfrakten. Du som privatkund har tre års reklamationsrätt avseende produktfel enligt konsumentköplagen. Den förutsätter att alla skötselråd följs och normal aktsamhet iakttagits. Du som företagskund har 2 års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen.

När returen är åter på vårt lager och har kontrollerats skapar vi en kreditering. En kontroll kan ta mellan 1-14 dagar från mottagandet. När returen är godkänd får du en återbetalning via Klarna.

Garanti:

Homeworx lämnar 1 års garanti på alla produkter i vårt sortiment, med undantag för förbrukningsartiklar där vi lämnar en garanti på 6 månader. Garantitiden räknas från ursprungligt inköpsdatum och gäller vid fabrikations eller materialfel. I övrigt följer vi konsumentköplagens regler och tillämpningsområden.

Personuppgifter & Sekretesspolicy:

De person- och kontaktuppgifter du lämnar till oss i samband med köp eller annan kontakt hanteras med största respekt och i enlighet med Svenska Personuppgiftslagen. När du lägger en beställning hos oss godkänner du att vi använder och lagrar dina uppgifter i våra datasystem för att kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Det handlar t.ex. om att kunna leverera dina varor, leveransavisera, men också om att informera dig om nyheter och erbjudanden. Du har alltid rätt att få veta vilka av dina personuppgifter vi hanterar, få dem rättade eller borttagna. För att göra detta kontaktar du vår kundservice som hjälper dig. Du finner alltid de senaste uppgifterna om vår personuppgiftshantering, köpvillkor och annan viktig information på http://www.homeworx.se/.

Övrigt:

Dessa köp – och leveransvillkor gäller för dig som handlar på homeworx.se som privatperson eller som kontaktperson åt ett företag. Notera att vissa delar av villkoren skiljer sig åt om du handlar som privatkund eller som kontaktperson åt ett företag. Alla köp hos Homeworx sker via vår webbshop homeworx.se och genom beställning godkänner du köpvillkoren. Homeworx har rätt att neka eller ändra beställningar om t.ex. du som kund angivit felaktiga personuppgifter eller är under 18 år.

Fakta- och prisuppgifter som förekommer i Homeworx kommunikation lämnas med reservation för tryckfel, prishöjningar samt för slutförsäljning. Fotografier som publiceras av Homeworx kan ha olika rättighetsinnehavare och vid önskemål om användning av dessa i andra sammanhang krävs en kontakt med oss. Tänk på att bilder inte alltid med exakthet återger produkternas verkliga utseende. Bildskärmsinställningar och trycktekniska variationer kan påverka detta.

Vi hoppas att du ska bli nöjd med ditt köp från oss. Har du frågor är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice via telefon på 0370-19515 eller via på mejl på info@homeworx.se.