Vanliga frågor


Här har vi samlat våra vanligaste frågor, samt de frågor som vi tror kan räta ut eventuella frågetecken.

Hittar du inte svaret på din fråga här, är du alltid välkommen att kontakta oss på 0370-195 15 eller info@homeworx.se.

Vad kostar era leveranser?

Vi erbjuder fri frakt för mindre paket (max. 20 kg och max. mått längd + omkrets 300 cm) till ditt närmaste DHL-ombud, DHL Service Point, när du handlar för minst 1000 kr.
Handlar du för en lägre summa kostar frakten till DHL-ombud 75 kr.
Större försändelser skickas med Hemleverans med DHL Home Delivery och kostar 995kr.

Det är alltid kostnadsfritt att hämta sin order på vårt lager i småländska Gnosjö. 

Hur lång leveranstid har ni?

Om varan/varorna finns på lager skickar vi den under nästkommande vardag. 
Skulle varan/varorna inte finnas på lager, gäller datumet som finns på ditt ordererkännande. 

Kan man handla som företag?

Det går bra att handla som företag hos oss. Välj "Företagskund" längst upp på vår sida eller i kassan.
Vill du som företag hellre handla direkt mot faktura från oss (ej via Klarna) maila din order till oss på info@homeworx.se, så hjälper vi dig.

Vilka olika betalsätt erbjuder ni?

Vi använder Klarna för säker och smidig betalning. I kassan kan du välja att betala direkt med kort eller Swish, eller betala senare med faktura.

Vill du som företag hellre handla direkt mot faktura från oss (ej via Klarna) maila din order till oss på info@homeworx.se, så hjälper vi dig.

Hur fungerar upphämtning på ert lager i Gnosjö?

Om du i kassan väljer att hämta din order på vårt lager i Gnosjö, kommer du att bli kontaktad av oss när din order är redo för att hämtas.
Upphämtning sker på Lidängsvägen 5, 335 32 Gnosjö under vardagar mellan kl. 07.00-14.00. Du har 10 vardagar på dig att hämta din order. Följ skyltar och anvisningar.

Det är alltid kostnadsfritt att hämta sin order direkt från vårt lager. 
Normal leveranstid är 1-2 vardagar.

Något blev fel i min order, vart vänder jag mig?

Om du har upptäckt ett fel med din order är du alltid välkommen att kontakta oss på info@homeworx.se eller 0370-195 15

Min order har inte kommit, vart vänder jag mig?

Om din order inte har levererats är du alltid välkommen att kontakta oss på info@homeworx.se eller 0370-195 15

Hur gör jag en retur?

Om du har mottagit din order via DHL Service Point, använder du returdokumenten som har levererats tillsammans med dina produkter. Du har 14 dagar på dig att returnera din order. Retur med DHL Service Point kostar 75 kr. Glöm inte att registrera din retur hos Klarna.

Om du har mottagit din order via DHL Home Delivery eller hämtat den på vårt lagar i Gnosjö kontaktar du oss på info@homeworx.se eller 0370-195 15.

Hur lång garanti har ni?

Vi lämnar 1 års garanti på alla produkter i vårt sortiment, med undantag för förbrukningsartiklar där vi lämnar en garanti på 6 månader. Garantitiden räknas från ursprungligt inköpsdatum och gäller vid fabrikations eller materialfel. I övrigt följer vi konsumentköplagens regler och tillämpningsområden.

Vilken färgkod har garageinredningen?

Vår gulbeiga garageinredning, verktygsvagnar och verktygsboxar har färgnummer RAL 1002.
Vår gråa garageinredning har färgnummer RAL 7016.

Ingår ställfötter till garageinredningen?

Ställfötter ingår ej i våra garageinredningar utan köpes separat.

Säljer ni lösa delar ur er garageinredning?

Vi säljer lösa delar av vår garageinredning. Kika in under kategorin Garageinredning. Vill du ha hjälp med något kring beställningen är du välkommen att kontakta oss på info@homeworx.se eller 0370-195 15.